Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna som brukar ställas.
Det går naturligtvis alltid också att höra av dig till Ordens IT ansvarige för att få hjälp, anmäla fel eller komma med förslag på förbättringar.
Det konstiga felmeddelande man får som många upplever är säkerhetsfunktioner och som många säkerhetsfunktioner så upplevs de ofta som lite krångligare.
Anledningen till att man får en "Sidan kan inte hittas" är för att google försöker "gömma" sina sidor genom att inte svara när någon försöker logga in med ett felaktigt konto. När någon försöker logga in med ett felaktigt konto på andra intranätsidor så skickar sidan tillbaka en felkod som betyder "Access Denied/ingen åtkomst", men Google skickar inte tillbaka något alls, inte ens ett svar på att man inte har åtkomst, googles sida är bara tyst. Webbläsaren tror då att sidan inte finns (eftersom den inte svarar) och ger dig som användare ett felmeddelande med just "Sidan kan inte hittas".
Detta gäller enbart när man försöker surfa till intranätet med fel konto. Tyvärr sparar webbläsare idag inloggningar och man är i princip alltid inloggad med något konto, därför får man ibland just "Sidan kan inte hittas".
För att kunna logga in på vår sida måste man därför i vissa webbläsare byta konto först innan man öppnar sidan (se instruktionerna under Start) .
Nej, man behöver inte logga ur alla sina konton, tvärt om, men man behöver säkerställa att man är inloggat med rätt konto.
Google har en säkerhetsfunktion som gör att man får ett felmeddelande om man inte har rätt konto.
Men det går alldeles utmärkt att ha flera konton i Google och byta mellan dom beroende på vad man ska göra. Man öppnar bara en ny flik/tab och väljer det konto man vill använda. Man kan ha fem-sex flikar med lika många konton utan att de berör varandra. Läs på länken hur man gör för olika operativsystem.
Absolut, byter lösenord gör du själv via dina konto-inställningar. Dit kommer man på flera olika sätt, använd knappen här på sidan (du kommer få logga in) eller gå via din inställningar ikon högst uppe till höger och välj "Hantera ditt konto" -> "Säkerhet" -> "Lösenord (under Så här loggar du in på Google)"
Vi har lagt in ditt privata mailkonto och ditt telefonnummer som återställningsuppgifter. Du ändrar dom själv under "Min info" inne på intranätet.
När du har glömt dit lösenord använder du länken "Jag har glömt lösenordet" och följer instruktionerna.
Byter bild gör man under Personliga uppgifter. Antingen använder man knappen här på sidan (du kan komma få logga in igen) eller så går man via din ikon högst upe till höger "Hantera ditt konto" -> "Personliga uppgifter" -> "Profilbild"